Tłoki do silników Kubota są częściami, bez których silnik spalinowy nie może funkcjonować. Czym jest tłok do silników? Na jakiej zasadzie działa? Jakie sprawia najczęściej problemy? Odpowiedzi na te pytania pojawią się w tym artykule.

Działanie silnika spalinowego

Benzyna silnikowa lub olej napędowy to energia chemiczna, która zasila silnik. W trakcie pracy silnika jest zamieniana na energię mechaniczną lub energię cieplną. W trakcie spalania benzyny lub oleju napędowego wytwarzają się gazy o bardzo wysokiej temperaturze i o wysokim ciśnieniu, które mają bezpośredni wpływ na denko tłoka. Wszystko to doprowadza do przesunięcia się tłoka względem dolnego martwego położenia. W silnikach o czterech suwach tłoki pracują na przemian. Para tłoków współpracuje przy czterech cylindrach: 1-3 i 2-4. Tłoki 1-3 znajdują się w dolnym martwym położeniu, natomiast tłoki 2-4 ułożyły się w górnym martwym położeniu. To tutaj właśnie następuje zapłon i spalanie paliwa z pomieszanym powietrzem. Następnie dochodzi do wypchania go względem dolnego martwego punktu.

Jakie wymagania powinny mieć tłoki do silników Kubota?

Tłoki do silników Kubota wykonane są w głównej mierze ze stopów metali takich, jak aluminium lub krzemu. Materiały, z których wykonywane są tłoki do silników, muszą być najwyższej jakości i spełniać odpowiednie kryteria. Wśród niezbędnych wymagań, jakie powinny mieć tłoki do silników Kubota, wyróżnić można dużą wytrzymałość i odporność na wysokie temperatury, wytrzymałość zmęczeniową czy dobre przewodzenie ciepła. Ponadto, tłoki do silników spalinowych powinny nie rozszerzać się w wysokiej temperaturze, ich masa właściwa powinna być mała, powinny być odporne na zużycie i korozję.

Selekcja w trakcie produkcji tłoków do silników

Produkcja tłoków do silników Kubota to bardzo odpowiedzialna profesja. W trakcie produkcji przeprowadza się odpowiednie selekcje tłoków spalinowych. Wyróżnić można dwa rodzaje selekcji tłoków. Pierwsza selekcja polega na wyborze tłoku, który ma zapewnić optymalny luz między tłokiem a cylindrem. W drugiej metodzie wybiera się tłok, aby wyrównoważył układ tłokowo-korbowy.

Najczęstsze problemy tłoków do silników Kubota

Głównym problemem, jaki może sprawiać tłok do silników Kubota, jest pękanie denek tłoków silników spalinowych. Ponadto mogą kruszyć się pierścienie tłokowe w wyniku zmęczenia cieplnego. Dlatego bardzo ważne jest, aby w procesie produkcji zastosować materiały wysokiej jakości i przeprowadzić wstępną selekcję tłoków spalinowych. Na niszczenie tłoków do silników Kubota wpływa tarcie, zmęczenie materiałów spowodowane obciążeniem mechanicznym i cieplnym, korozja, a także erozja. Uszkodzenie przeważnie pojawia się wokół denka tłoka. Może dotyczyć jego pęknięcia w przypadku styczności z cieczą lub trwałej deformacji tłoka do silników Kubota. Przeciążenie termiczne to kolejny problem, jaki może dotyczyć tłoków spalinowych w wyniku przedostania się wody, paliwa lub innej cieczy.

0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu