Filtry to nieodzowne części do silników traktorów, maszyn budowlanych, chłodniczych lub koparek. Istnieje kilka ich rodzajów. Pełnią bardzo ważną funkcję nie tylko w pojazdach rolniczych, ale i w budowlanych, chłodniczych, koparkach czy łodziach. Niestety ich wadą jest to, że dość szybko ulegają zużyciu i przez to tracą swoje zastosowanie. W związku z tym należy pamiętać o ich regularnej wymianie lub czyszczeniu. Koszt nowego filtra jest nieduży. Jednak powstałe zaniedbania wynikające z niewymienienia na nowy, mogą okazać się kosztowne. Jak często należy wymieniać? Jakie są rodzaje filtrów? O tym w dzisiejszym artykule.

Rodzaje filtrów w ciągniku

Podstawowymi elementami eksploatacyjnymi każdego pojazdu mechanicznego są filtry. Jeśli chodzi o ich rodzaje, to w maszynach rolniczych można wyróżnić kilka podstawowych rodzajów:

  • oleju – jego głównym zadaniem jest ograniczyć zanieczyszczenia, które mogą znaleźć się w niespalonym oleju. Nie pozwala przedostać się do silnika brudu, pyłu lub produktów, które się utleniają. Filtry oleju są dostępne w naszym sklepie,
  • powietrza – ma na celu oczyścić powietrze, które dochodzi do silnika z zanieczyszczeń, kurzu i innych nieczystości. Można spotkać filtry powietrza suche i mokre. Filtry powietrza dla Twojego ciągnika są do nabycia na naszej stronie internetowej,
  • paliwa – wpływa na oczyszczanie się paliwa z różnych pozostałości i brudu, a także pozwala wytrącić wodę, która mogła przedostać się do składu benzyny w nieoczekiwany sposób. Na Pistons.com.pl znajdziesz filtry paliwa dla swojego traktora,
  • hydrauliczny – pozwala uwolnić ciecz roboczą z wody, kurzu, brudu i innych nieczystości
  • kabiny – nie pozwala przedostać się do wnętrza kabiny różnych zanieczyszczeń, które towarzyszą w trakcie pracy. Są to grzyby, kurz, pył, dym lub pleśń,

Kiedy należy wymieniać filtry w pojazdach mechanicznych?

Wymiana filtrów w ciągnikach jest zależna od pory roku, intensywności prac polowych, ilości kurzu, pyłków i innych nieczystości znajdujących się na zewnątrz. Wszystkie te czynniki mogą powodować zapychanie się filtrów. Z drugiej strony nie powinno się zbyt często ich wymieniać, ponieważ może to powodować brak pełnej filtracji. Zabrudzenia znajdujące się na obudowie w pewnym momencie mogą niespodziewanie przedostać się do środka silnika. Filtry w ciągnikach należy wymieniać w różnych terminach np.:

  • powietrza – należy je kontrolować i wymieniać tak często, jak tego wymagają warunki, w których pracuje maszyna. Dodatkowo można zamontować wskaźnik, który informuje o poziomie zabrudzenia,
  • paliwa – wskazane jest, aby to zrobić co 250 lub więcej motogodzin. Możliwy montaż wskaźnika pokazujący stopień zanieczyszczeń,
  • oleju – powinien być wymieniany pomiędzy 250 a 500 motogodzin,
  • hydrauliczny – mniej więcej co 1000 motogodzin,
  • kabiny – przynajmniej raz w roku,

Pistons – Twój partner w zakupie nowych części do silników traktorów

Niewątpliwie filtry to bardzo ważny element składowy każdego traktora. Z nimi praca przebiega milej i przyjemniej, a zasady bezpieczeństwa są zachowane na najwyższym poziomie. Na zakończenie, jeśli Twój przegląd filtrów już dawno skończył się, to zapraszamy do zakupu części do silników traktorów, maszyn budowlanych, chłodniczych, koparek lub łodzi. Jesteśmy dla Twojej dyspozycji. Tysiące klientów zaufało nam – bądź jednym z nich.

0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu